Škoda RTO

/album/skoda-rto/hk1986post2a-jpg/
/album/skoda-rto/a313058-jpg1/
/album/skoda-rto/a315902-jpg/
/album/skoda-rto/posta-cheb-jpg1/
/album/skoda-rto/kopie-rto-hradec-kr-jpg/
/album/skoda-rto/interier-rto-v-chebu-cca-1972-jpg/

—————


  • Bývalý zaměstnanec Dopravního závodu spojů v Plzni Václav Kopp vzpomíná pro magazín BusPortál.cz na autopštu Škoda RTO

Ještě v době, kdy jsem pracoval na Dopravním závodě spojů v Plzni, se tento typ používal k vestavbě pojízdné třídírny poštovních zásilek (v žargonu "autopošta"). Ve Vysokém Mýtě vyrobili kompletní autobus v poštovních barvách (od lišty vzhůru holubiččí šeď, od lišty dolů pařížská modř - i takové blbosti si pamatuji!) a s dvoukřídlými vraty na zádi. Odvezlo se to k nábytkářům do Rousínova. Ti vyrobili dvě přepážky a vytvořili tak tři prostory - pro řidiče vpředu, třídírnu uprostřed a sklad vzadu. Do třídírny potom také stoly s policemi na obou stranách. Ke stolům byly přišroubovány sklopné držáky poštovních pytlů. Židle pro třídiče měly speciální úchyty v podlaze. Je pravdou, že třídiči je nepoužívali, židle měli ve skladu a třídili vestoje. Podle toho musel řidič přizpůsobit techniku jízdy. Třídiči zpravidla mívali džbánek s pivem na podlaze a nesmělo se vylít! Zajímavostí bylo, že takto vyrobený autobus měl v TP zapsáno "nákladní automobil - pojízdná pošta" a postačilo řidičské oprávnění skupiny "C" nemuselo být "D". Další zajímavostí bylo, že tento vůz byl uznáván Veřejnou bezpečností jako ekvivalent autobusu při zkouškách na řidičské oprávnění na skupinu "D". Sám jsem takto oprávnění "D" získal. Skupina "D" se tenkrát dělala individuálně, bez výcviku ve Svazarmu... Po přechodu Karosy na typovou řadu ŠM se i tento autobus používal na přestavbu na "autopoštu".